Egészen pontosan mire van szükség az induláshoz?
01
A vállalkozás tudásanyagát összeszedni
Ez a legnehezebb feladat. A KKV döntő többségében ez nincs meg. Nincs tartalom, amit oktatni lehetne. Ezért ezt össze kell szedni, ki kell dolgozni. Ez egy befektetés. Nagyon nehéz, nagyon időigényes, de csak egyszer kell megcsinálni, utána csak karbantartani kell, de az már elhanyagolható munka a felépítéshez képest. Lehet, hogy két heted fog rámenni cégvezetőként, de az is lehet, hogy 2 hónapod, de a következő 5-10 évedet készíted elő.
02
Rendszerezni a megszületett tartalmat
Ki kell építeni a szerepkör hierarchiát, és munkakörönként meg kell határozni, hogy kinek, mire van szüksége ahhoz, hogy a jövőben a segítségére legyen a vállalati e-learning. Ez sem olyan könnyű, de már lényegesen könnyebb. Ha minden munkakörhöz megvan az összes feladat leírása, akkor indulhat a rendszerezés. A feladatok leírása mellett nagyon fontos a szakmai tudás, ami a kereskedelemben jelenthet termékismeretet, a gyártásban pedig anyagismeretet.
03
LMS rendszer telepítés, beüzemelés
Az LMS rendszer feltelepítés után rendkívül fontos a megfelelő beállítás, ami az adott vállalkozás számára optimális. Cégünk a jövőbeni LMS rendszer teljes beüzemelését elvégzi. Az LMS rendszer telepítése után fel kell építeni a belső struktúrát. Szerepkörök jönnek létre, ami összhangban vannak a vállalkozás szervezeti hierarchiájával. A feletteseknek látni kell a beosztottak eredményeit, ehhez jogosultsági szintek meghatározására van szükség. A beállítás után kezdődhet a tartalom feltöltése, a tananyagok megosztása, és a vizsgák létrehozása.